בריכת נוי יפה ומתוחזקת לאחר עבודה של צוות החווה
תחזוקת בריכת נוי באביב
אוגוסט 17, 2023
בריכת נוי גדולה עם דגי קוי מאושרים, מוקפת בצמחיה ירוקה ועשירה
בריכת נוי גדולה
אוגוסט 17, 2023

טיפול תחזוקה לבריכת נוי

תחזוקת בריכות נוי היא חלק מהתהליך הקבוע שהבריכה צריכה לעבור אחת לתקופה. קודם כל, אין ממה לחשוש! עם קצת ידע והבנה, הטיפול שתבצעו לבריכה ירענן אותה והתוצאה תהיה הרבה יותר נעימה, גם לכם וגם לדגים שלכם. 

החליקו את התמונה ימינה ושמאלה כדי לצפות בבריכת נוי לפני ואחרי התחזוקה

לפני - בריכת הנוי לפני טיפול תחזוקהבריכת נוי יפה ומתוחזקת לאחר עבודה של צוות החווה

את התחזוקה של בריכות נוי יש לחלק לכמה חלקים עיקריים ונעבור עליהם בקצרה:

 

הבריכה עצמה

יש לשאוב את הרפש מהבריכה ולהחליף חלק מהמים, לאסוף את העלים והלכלוך שנפלו פנימה ועלולים להרקב ולהזיק לדגים. אנו ממליצים אגב לבצע ניקוי של עלים וסחופת מהבריכה על בסיס קבוע ואפילו פעם בשבוע כדי לא לאפשר ללכלוך להצטבר ולהרקב. 

 

הפילטרציה

הפילטר של הבריכה מחזיק את הדגים בחיים והוא כולל בדרך כלל משאבה, צנרת, ומיכל פתוח או סגור שדרכו עוברים המים ובו מוחזקת המדיה שמנקה את המים. יש לבצע לפילטר ניקוי פעם בחודש, על מנת לוודא שהוא לא נסתם ואין בו תקלות או בעיות. 

יש לשטוף (ובמידת הצורך להחליף) את המדיה הפיזית שלוכדת לכלוך בפילטר: צמר פרלון, ספוגים או מצע אחר. את המדיה הביולוגית ניתן לשטוף באמצעות מים מהבריכה כדי לשמר חלק מהבקטריות "הטובות" שיושבות בפילטר. 

את המשאבה יש לתחזק, לנקות מאבנית ולוודא שהצנרת והגומיות תקינים לאחר שימוש ממושך

 

דקורציות 

בעקרון לא נוגעים, למעט תאורה תת ימית שאותה אפשר לגרד ולנקות בזהירות עם סקוץ' ללא סבון וחומרי ניקוי אחרים. 

 

צמחייה

יש לגזום צמחים ועלים מתים, יש לבצע דישון תקופתי לפי הוראות היצרן, ניתן להוסיף צמחים, להזיז או לדלל. אנו ממליצים לשתול את הצמחים בתוך כדים או דליים כדי שיהיה קל יותר לתחזק אותם ולטפל בהם, אבל זה משתנה לפי טעמם של המגדלים. 

 

האכלה

שאלת השאלות היא כמה אוכל נותנים לדגי בריכה? יש לשים לב שהדגים הם בעלי חיים בעלי דם קר. בקיץ הם פעילים יותר ואוכלים יותר. בחורף, הטמפרטורה יורדת והדגים פעילים פחות ואף נכנסים לתרדמה במצבים מסויימים. ניתן להאכיל בתקופת הקיץ אחת ליומיים או שלושה (אפשר גם יותר אם מדובר בבריכה עם הרבה דגים ופילטרציה חזקה). בעונות המעבר אפשר להאכיל פעם בשבוע ובחורף, אפשר גם לא להאכיל בכלל. 

 

מוזמנים להתייעץ עם הצוות שלנו בכל שאלה!

 

זקוקים לעזרה? צרו עמנו קשר ונשמח לשלוח לכם צוות מקצועי ומיומן שינקה בשבילכם את הבריכה לכבוד האביב! אל תשכחו להשאיר שם ומספר טלפון כדי שנחזור אליכם בהקדם.

    התקשרו עכשיו דילוג לתוכן